uyku-blog

Düzenli Uykunun Yararları Nelerdir?

0 546

Yeme, içme, barınma ve giyinme gibi ihtiyaçlarınızın önemi ne kadar fazlaysa, uykunun ihtiyacı da o kadar fazladır. Uyku sizi sağlıklı tutan fonksiyonlar arasında, önemli bir yere sahiptir. Aracınıza nasıl belirli aralıklarla bakım yaptırıyorsanız, bedeninizin ve ruhunuzun da bakıma ihtiyacı vardır. Siz güzel bir uyku çekerken uyku esnasında, vücudunuz bir önceki günün yıpranma ve bozulmalarını gidermektedir.

Düzenli Uykunun Sağlığınıza Yararları

Düzenli bir şekilde biyolojik saate göre uyuyan beden, vücudun yeniden restore edilmesini sağlar. Vücudunuzu sağlıklı tutmak için, düzenli uykuyu hayatınızın bir parçası haline getirmelisiniz. Kronik uykusuzluk iş gücünüzü azalttığı gibi, özelliklerinizi de kısıtlamaktadır. Düzenli uyku; merkezi sinir sistemi, solunum, dolaşım, iskelet sistemi ve kasların büyük bir kısmını tamir edebilmektedir.

Düzenli bir uykunuz yoksa beslenmek, hareketli bir yaşam sürmek, stresinizi kontrol etmek gibi, faydalardan tam anlamıyla yararlanamazsınız. Uyku sağlıklı ve düzenli bir hayatın olmazsa olmazıdır. Uykudan fedakârlık yaparak fazla çalışmak, sağlık açısından size dezavantaj sağlar.

Düzenli uyku hafızanızı güçlendirerek, beyninizi dinlendirir. Uyku beyninizin yakıtıdır. Uyku kalp ve sindirim sisteminizi koruduğu gibi, odaklanmayı da kolaylaştırır. Daha iyi sindirdiğinizde ve beyni dinlendirdiğinizde, ömrünüzü daha sağlıklı geçirebilirsiniz. Her zaman aynı saatte yatamayabilirsiniz ama günde ortalama 7-8 saat aralığında uyumanız gerekiyor.  Zaman zaman uyku düzeniniz bozulabilir, fakat sürekli oluyorsa sorun teşkil edecektir. Uyku borcunuz olduğu taktirde, ilerleyen günler biraz daha fazla uyuyarak, arada ki farkı kapatabilirsiniz.

Uyurken düzeninizde bir bozulma olursa, tamir edilemeyen sistemler verimsiz çalışacaktır. Uykusuzluk günlük hayatı olumsuz etkilediği gibi, sürekli yaşandığında ölüme kadar götürebilir. Uykunuzun verimli geçmesi için yatağınızın, çarşafınızın ve yorganınızın sürekli temiz tutulması gerekiyor.

Uyku borcunuzu uzatmayın ve hemen ödeyin. Uyku zamanlarında çay, kahve gibi içecekleri az içmelisiniz. Sigara ve alkol gibi vücudunuza zarar veren kötü alışkanlıkları bırakmalısınız. Gece yatmadan önce su tüketmeli ve yanı başınıza da koymalısınız. Yatmadan önce yağlı, baharatlı ve gaz yapıcı gıdalardan uzak durmalısınız.

Temiz bir uykuya dalmak için problemleri kesinlikle düşünmemeli, daha olumlu şeyler düşünmelisiniz. İçinizden olumsuz kelimeleri ve düşünceleri atarsanız, güzel bir uyku çekebilirsiniz. Düzenli uyku beynin daha etkili çalışmasını sağlayacağı gibi, gün içinde işlerinizi verimli şekilde yapma kolaylığı verir. Vücudunuz daha enerjik ve dinamik olur. Obezite, kalp krizi, depresyon ve hipertansiyon gibi hastalıklara yakalanma riskini düşürür. Hormonların ve vücudun diğer sistemlerinin, düzenli çalışmasını sağlar.

İyi bir uyku çekerseniz, işlerinizde başarılı olursunuz. Özellikle öğrenciler derslerini daha iyi anlar ve sınavlarında başarı yakalarlar.

Düzenli Uykudan Sonra Başarı için Soru Çözün!
tugemblog

Tüm içerikleri görüntüle tugemblog

Cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *