SRC-5 BELGESİNİN KAYIP-ÇALINTI VB. NEDENLERLE YENİDEN DÜZENLEMESİ TALEPLERİ

SRC-5 BELGESİNİN KAYIP-ÇALINTI VB. NEDENLERLE YENİDEN DÜZENLEMESİ TALEPLERİ

SRC-5 BELGESİNİN KAYIP-ÇALINTI VB. NEDENLERLE YENİDEN DÜZENLEMESİ TALEPLERİ

 

Bakanlığımız tarafından ülkemizin taraf olduğu uluslararası anlaşma (ADR) çerçevesinde eğitim ve sınavla düzenlenen Tehlikeli Mal Taşımacılığı Sürücü Eğitimi Sertifikası’ nın (SRC-5 Belgesi) kayıp- çalıntı veya başka bir nedenle yeniden düzenlenmesi talepleri artık E- Devlet Sistemi üzerinden yapılacaktır.

Başvuru tarihinden önce Bakanlığımızca yapılan en son sınavı kazanan ve işlemleri devam edenler belge başvurusu yapamaz.

Kayıp-çalıntı veya başka bir nedenle belge başvurusu yapanlarla birlikte, daha önceki sınavları kazanan ve belge ücretini ödemiş olduğu halde belgeleri ellerine ulaşmayıp arşivde bulunanlar da aynı sistem üzerinden belgelerinin gönderilmesi için başvuru (başvuru sırasında adres bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.) yapabilirler. Bu kişilerin başvuru yapmalarına müteakip belgeleri güncel adreslerine gönderilecektir.

 

BU BAŞVURULAR İÇİN AŞAĞIDAKİ ADIMLAR İZLENECEKTİR.

 

  1. Kişi E-Devlet Sistemi üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Hizmetlerine girecektir.
  2. E-Devlet Kapısı Üzerinden Sunulan Hizmetler kısmında “Mesleki Yeterlilik İşlemleri (SRC/ODY/ÜDY)” başlığı altında “Mesleki Yeterlilik Belgesi Sorgulama/Düzenleme” linkine girilir.
  3. “Kayıtlı Belgelerim” de yer alan düzenlenmesi talep edilecek SRC-5 Belgesi için “Kart Başvurusu” kısmından “Başvur” linkinin tıklanması gerekmektedir. “Başvur” linki sadece SRC-5 belgesi olanlar için aktif olmaktadır. Başvur butonuna tıklanınca kart başvurusu yapılacak ekrana yönlendirilir.
  4. Yeni Açılan ekranda kullanıcının Bakanlık tarafındaki adres bilgileri getirilir. Eğer isterse kullanıcı kartın gönderileceği adresi değiştirebilir. “Kart İsteği Oluştur” butonu ile kart başvurusu yapılır.

     Kart başvurusu ekranda bilgilendirme olarak kullanıcıya gösterilir. Böylelikle başvuru tamamlanmış olur.

 

Hizmet verdiğimiz il ve ilçeler

İstanbul

Adalar, Arnavutköy, Ataşehir, Avcılar, Bağcılar, Bahçeliever, Bakırköy, Başakşehir, Bayrampaşa, Beşiktaş, Beykoz, Beylikdüzü, Beyoğlu, Büyükçekmece, Çatalca, Çekmeköy, Esenler, Esenyurt, Eyüp, Fatih, Gaziosmanpaşa, Güngören, Kadıköy, Kağıthane, Kartal, Küçükçekmece, Maltepe, Pendik, Sarıyer, Sancaktepe, Silivri, Sultanbeyli, Sultangazi, Şile, Şişli, Tuzla, Ümraniye, Üsküdar, Zeytinburnu

İzmir

Aliağa, Balçova, Bayındır, Bayraklı, Bornova, Buca, Çiğli, Foça, Gaziemir, Güzelbahçe, Karabağlar, Karşıyaka, Kemalpaşa, Konak, Menderes, Menemen, Narlıdere, Seferihisar, Selçuk, Torbalı, Urla, Bergama, Beydağ, Çeşme, Dikili, Karaburun, Kınık, Kiraz, Ödemiş, Tire