dijital-cag

Dijital Çağda Hizmet Standartları

0 235

Yaşadığımız çağın ismine teknoloji çağı desem, yanlış söylemiş olmam. Öyle bir zamanın içindeyiz ki, baş döndürücü hızda olan teknolojik gelişmelere ayak uydurmak neredeyse bir zorunluluk haline geldi. Dünya’da yaşanan teknolojik gelişmeler hayatın her alanını şekillendiriyor. Hızla yayılan teknoloji ve dijitalleşme, alışkanlıkların bile değişmesine sebep oluyor.

Müşterilerin dijital ortamlarda sürekli araştırma yapıp etkileşimde bulunduğu düşünülürse, işletmelerin de dijital platformlarda olmaması çok yanlış olacaktır. İşletmelerin büyük bir kısmı dijital yenilikleri aktif olarak kullanarak, hizmet kalitelerini üst seviyelere çıkarmışlardır. Firmaların müşteri ile hızlı iletişim kurabilmeleri ve şikayetlere etkin şekilde çözüm bulabilmeleri için, dijital dünyanın içinde olmaları gerekir. Müşteriler genelde beklenti ve taleplerini dijital platformlarda paylaşırlar. Firmalar, dijital alanlarda insanların isteklerini ve tavsiyelerini alarak, ürün ve hizmet kalitelerini geliştirmelidirler. Dijital alanda yapılan anketler ve özellikle sosyal medyada bulunan paylaşımlara yapılan yorumlar toplanarak harmanlanıp geri bildirim oluşturulmalıdır.

Hedef kitlesine dijital hizmet veren ve bu alanda fark oluşturan firmalar, rakiplerinden kendilerini sıyırmış olacaklardır. Hedef kitlenin işine yarayacak ve ücretsiz fayda sağlayacakları E-kitaplar üretmek, blog yazıları yazmak, infografikler ve videolar üretmek, onlara faydalı olup duygusal bağ yakalayabilmek hizmet kalitesinin yükselmesi anlamına geliyor.

Dijital Çağda Hizmet Standardı Nasıl Artar?   

Şirketler pazarlama bütçelerini oluştururken, dijital pazarlama faaliyetlerine de belirli ölçülerde bütçeler ayırmaya başladılar. Günümüzde insanların büyük bir kısmı internette çok fazla zaman geçirmeye başladı. Bir ürünle ilgili bilgi, ders notu, sağlık, yemek tarihi, ürün ve hizmet araştırması, şikayet ve buna benzer bilgilerle alakalı her gün yüz binlerce konu araştırılmaktadır. Hal böyle olunca firmaların da artık kullanıcılar gibi dijitalleşerek, pastadan belirli bir pay almaları gerekiyor. Geleceği gören ve ilerlemek isteyen firmalar, dijital pazarlama faaliyetlerini sürdürmeye çoktan başladılar. Özellikle mobil cihazların artış göstermesi ile insanlar her yerde online olmaya başladı. Merak edilen ürün ve hizmetlerle ilgili araştırma yapılarak, online satın almalar gerçekleştiriyorlar. İnternet kullanım oranı ve E-Ticaret, ülkemizde her geçen gün artış gösteriyor. Bu nedenle firmalar gerek kurum içi, gerekse kurum dışı dijitalleşmenin farkına varıyorlar.

Dijital Çağda Hizmet Standarlarını Arttırmak Hangi Araçlarla Mümkündür?

Müşterilerine daha yakın olmak isteyen işletmeler duyuracakları konu ve satacağı hizmet ile alakalı Arama Motoru Pazarlamasını kullanarak, ilgili kelimelerde üst sıraya çıkabilmektedirler. Bu durumda hedef kitleye ulaşılmasını sağlayan araç, dijital alanda yapılan reklam çalışmalarıdır. E-Posta Pazarlaması; Müşterilere ürün ve hizmetler ile ilgili duyuruların, kampanyaların ve tebriklerin toplu şekilde yapılmasını sağlamaktadır. Özellikle mobil cihazların da artış göstermesi ile birlikte dijital çağda videolar çok fazla izlenmeye başlamıştır. İnsanlar bir konu veya bir ürünle ilgili araştırma yaptıkları zaman karşılarına çıkan videoları izleme oranları oldukça yüksektir. Bu nedenle dijital çağda hizmet firmalarının video içerikler üreterek, hedef kitleye doğru ve faydalı bilgiler vermeleri gerekiyor. Sadece video değil hedef kitlenin işine yarayacak ve duygusal bağ oluşturacak infografik ve blog yazılarının da, dijital platformlarda düzenli olarak dağıtılması gerekiyor. Ürün ya da hizmetin sosyal medya siteleri üzerinden tanıtımının yapılıp bilinirliğin arttırılması, kampanya ve haberlerin hızlı şekilde aktarılması, sosyal medya pazarlaması kapsamında da yapılabiliyor. Hizmet firmalarının dijital pazarlama ile, daha düşük maliyetlerle daha fazla hedef kitleye ulaşma şansları vardır. Özellikle hizmet firmaları son dönemde bünyelerinde dijital pazarlama müdürü istihdam etmeye veya ajanslardan destek almaya başladılar. Bu durum dijitalin ne kadar önemli olduğunu ve geleceğe yatırım yapılması gerektiğini gözler önüne koyuyor.

Firmaların büyük bir kısmı zaman kaybının önüne geçmek ve maliyetleri düşürmek için telekonferanslar yapmaya başladılar. Kurum içinde ve dışında, çeşitli yazılımlar ve hazır programlar kullanılmaya başlanmış ve zamandan tasarruf edilmiştir. Veri transferi dijital cihazlarla hızlı gerçekleştiği için, insanlar ilgilendikleri alanlarda anında bilgi sahibi olabilmektedirler. Dijital pazarlamada hizmet ve ürünün kalitesi anında ölçülebilmektedir. Dijital pazarlama geleneksel pazarlamaya göre daha şeffaf olduğundan sonuçlar anında ölçülebilmektedir. İnsanlar genelde bir ürün ve hizmet alacakları zaman, sosyal medya ve bloglarda bulunan yorumları okuyup şikayetleri takip ediyorlar. Durum böyleyken firmaların dijital alanda varlıklarını en kaliteli şekilde hızlandırmaları ve aldıkları geri bildirimlere göre ise, hizmet standartlarını geliştirmeleri gerekiyor. Kullanıcılarla hızlı etkileşim halinde bulunmak ve oluşan sorunları çözmek, dijital dünyayı doğru ve hızlı kullanmakla alakalıdır.

Firmaların Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilecek Hususlar

Firma bazında düşünüldüğünde sosyal medya platformları, hedef kitleyle bir araya gelinen yer olarak tabir edilebilir. Görüşlerin, önerilerin paylaşıldığı ve bilgi alışverişinde bulunulduğu sosyal medya platformlarını kullanırken nelere dikkat etmek gerekiyor?

  • Sosyal medya platformlarında kullanılan dil hedef kitleye yönelik olarak seçilmedir. 
  • Çok resmi bir dilin kullanılmamalı ve her mecraya uygun paylaşım planı oluşturulmalıdır. 
  • Kurumsal hesabın kurumsallıktan çıkacak şekilde insanlaştırılması hesapların yanlış yönetiliyor olmasına işarettir.  Ancak bazı firmalar özellikle bunu tercih ederek duygusal bağı arttırmaya da çalışmaktadır. 
  • İçerikleriniz sürekli sizden ve hizmetinizden bahsediliyorsa yanlış bir yol izleniyor demektir. Bu sizi takip eden insanları sıkacak ve belirli bir süre sonra takibi bırakmalarını sağlayacaktır.  
  • Paylaşılan içeriklerin eğlenceli, bilgilendirici ve faydalı olması çok önemlidir. 
  • İnsanlar sosyal medya platformlarında asla yanıtsız bırakılmamalı şikayetlere, sorulara ve bilgi isteklerine hızlı dönüşler yapılmalıdır. 

Sosyal medya yönetimine önem vermeyen, sürekli kendi ürün ve hizmetinden bahseden, takipçilerine karşı eğlenceli, eğitici ve bilgilendirici paylaşımlar yapmayan firmalar, sosyal medya yönetiminde başarısız sayılacaklardır. 

Dijital Pazarlama’nın amacı; Dünya’da rekabeti arttırarak mal ve hizmetlerin daha kaliteli olmasın sağlamaktır. Kaliteli olmayan ve müşterilerden sürekli olumsuz tepki alan firmalar rekabette zorlanacaklardır. Dijital dünyada istediğiniz bir ürün ve hizmet tek tıkla ayağınıza geliyor. Önemli olan bu süreci en iyi şekilde yönetmektir. Dijital çağda hizmet standardını yakalamanın yolu, teknolojik cihazları en üst seviyede kullanmaktan geçiyor. Kullanılan dijital cihazlar ve yazılımlar, müşteri ile firma ilişkisini daha fazla güçlendirecektir. Müşterileriniz sosyal medyada sizi takip ediyorsa, size ve ürünlerinize ilgili duyuyor demektir. Size ve ürünlerinize ilgi duyan kitleyi memnun etmek ve sürekli yeni katılımlar sağlamak, firmaların dijital politikalarıyla eşdeğerdir.

Firmalar ürün ve hizmet kalitesini arttırırken, diğer yandan da dijital olarak kitlelere nasıl ulaşılacağını planlamalıdırlar. İçerik Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama, SEO ve Dijital Reklamlarla isminizi ve yaptığınız işleri duyurmanız gerekiyor. Çağa ayak uydurmak için özellikle Dijital alanda hizmet standartlarınızı sürekli geliştirmeniz gerekiyor.

Yukarıda kısaca özetlediğimiz dijital ortamda kullandığınız kelimelerin ve verdiğiniz bilişsel ve bilinçaltı mesajların farkında olmak ve her iki düzeydeki mesajları etkin şekilde iletebilmek önemlidir. Kullandığınız cümlelerde, verdiğiniz mesajlarda iletişimi istediğiniz yönde yönlendirememek yapılacak en büyük hatalardan olacaktır. Bu nedenle dijital ortamda verilecek mesajlar için kendinizi geliştirmeli ve duygusal bağ yaratacak mesajların bilinç düzeyinden daha fazla bilinçaltı düzeyde ne şekilde verilmesi gerektiğinin farkında olunmalıdır.

 

İş Yaşamında İletişimin Etkin Yöntemlerini Öğrenin!
tugemblog

Tüm içerikleri görüntüle tugemblog

Cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *